redargutt Skrevet Februar 11, 2023 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2023 Igår etter 1 år uten EU godkjent bil, hentet jeg bilen fra verksted. Så, etter ca 1 mil kom rød dynamo lys på. Etterfulgt av abs,Esp , airbag lys. Så mistet jeg servo, langlysene og alt av lys i cockpiten. så mitt spørsmål er. Jeg tenker at en dynamo som er 15 år gammel, stått i over 1 år. For så plutselig å måtte levere. Den er røket. Batteriet er nytt og helt utladet. er det noen som har byttet dynamo og reim selv, og er det ok og komme til for å løsne boltene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Februar 11, 2023 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2023 5 timer siden, redargutt skrev: Igår etter 1 år uten EU godkjent bil, hentet jeg bilen fra verksted. Så, etter ca 1 mil kom rød dynamo lys på. Etterfulgt av abs,Esp , airbag lys. Så mistet jeg servo, langlysene og alt av lys i cockpiten. så mitt spørsmål er. Jeg tenker at en dynamo som er 15 år gammel, stått i over 1 år. For så plutselig å måtte levere. Den er røket. Batteriet er nytt og helt utladet. er det noen som har byttet dynamo og reim selv, og er det ok og komme til for å løsne boltene? Blir vanskelig å hjelpe når du ikke nevner noe annet enn modellnavn. Bensin eller dieselmotor? Er det bensinmotor, så er det overkommelig ås skifte dynamo selv. Stort sett snakk om å ta vekk luftfilterboksen og løsne på reima. Dynamoreim bør også skiftes samtidig når den først er demontert. Siter 14 Opel Insignia Country Tourer 4x4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
redargutt Skrevet Februar 12, 2023 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2023 Beklager, 1.9 diesel. Har sjekket på YouTube. Det ser greit ut å skifte dynamoen, hvis det er den som streiker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.