Plecto Skrevet Juli 10, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2010 Har et litt merkelig problem. Har hatt litt problemer med en tett bakre potte på min Kia Sephia 96-modell som har ført til litt tap av effekt, med litt drilling og staking har jeg klart å kontre problemet, men etter siste drilling ble motoren kald! Jeg vet ikke om det er noen sammenheng eller om det var en ren tilfeldighet. Vi var 5 stykker i bilen med et fullstappet bagasjerom så motoren fikk kjørt seg, men temperaturnålen rikket seg ikke. I tro om at måleren var ødelagt skrudde jeg temperaturen i kupeen på fult for å se om vi fikk varme inn, men det var svært lite. Svingte raskt inn til siden for å se om det ikke var tomt for vann, men der fant vi bare en motor som var knapt lunken (kunne fint legge hånden på den). Det som er snålt med dette er at dette var rett etter jeg drillet hull i potten og hadde derfor en bil som var sprek som juling (kan ikke huske sist den oppførte seg så godt i alle fall). Er ikke dette brudd på diverse av fysikkens lover? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros 8x8 Skrevet Juli 10, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2010 Høyrest ut som at det kan være termostaten. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorVolvo S40. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Plecto Skrevet Juli 10, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2010 Du tenker på at termostaten står åpen hele tiden? Men dette ville vel bare ført til at motoren bruker lenger tid på å varme seg opp, ikke at den har en generelt sett lavere temperatur? Hvor er det blitt av varmen som en gang var der? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remulade Skrevet Juli 10, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2010 ta ut termostaten, og kok den på komfyren i en liten panne med vann. Følg med og se den åpne seg! hvis ikke... bytt den.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Plecto Skrevet Juli 10, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2010 Jeg får gjør et forsøk, men jeg fatter jo ikke hvordan en termostat kan få bilen til å produsere mindre varme :S Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Juli 10, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2010 Er nok termostaten som står helt åpen vil jeg tru.. Dersom den er helt åpen, vil du aldri få "varm" motor under kjøring.. Motoren klarer ikke å varme opp 6-10L vann samtidig som radiator og kjølevifte kjøler alt ned.. Kok termostaten din og sjekk at den åpner ved varme, og lukker seg under rennende kaldt vann.. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Z3011 Skrevet Juli 11, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2010 Er nok ganske sikkert termostat som står open ja.. motoren utvikler vell noe mindre varme med "fri" eksos vil eg tru. du kan altids la bilen stå på tomgang enn halvtimes tid.. bør få opp temperaturen hvertfall endel da.. og kjøp like godt en ny termostat med det samme.. koster så lite, og du slipper å styre med å koke den osv.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.