Gå til innhold

Jesper1201

Super Moderator
  • Innholdsteller

    7,443
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    292

Jesper1201 vant dagen sist Mai 15 2022

Jesper1201 hadde mest likt innhold!

Om Jesper1201

  • Bursdag Februar 20

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bil, motor og elektronikk
  • Modell (eks S4)
    A4
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Årsmodell (eks 1995)
    2014
  • Yrke eller sivil status
    Bil-, industri og anleggsmaskin mekaniker
  • Motor (eks 1.6)
    2.0TDI
  • Fylke
    Østfold

Contact Methods

  • Bosted
    Fredrikstad

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Østfold

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Jesper1201's Achievements

  1. De er veldig lette å overhale hvis du velger å gå for det. Man bytter da brennkammer sett som inneholder alt man trenger for å få fyr på den igjen, men som det blir nevnt over er faren for feil på styreenhet eller vifte tilstede og det kan dukke opp etter alt fra 1 mnd til aldri. Webastoen er to halvdeler som sitter sammen med tre tynne skruer, disse hender at knekker eller aluminiumen gir etter og gjenger forsvinner, da er det bytte av komplett enhet som gjelder. Husker jeg ikke feil koster brennkammer rundt 3500,- fra VAG. Kjøper du det på eBay via. original nummer får du den sikkert for halvparten. Du må ha tilgang til VCDS etter rep. for å låse den opp, prime den med diesel og starte den. Den sitter under høyre hovedlampe, så ved å løsne på støtfanger og spylertank kan den lirkes ut, greit å ha to klyper for å klype igjen kjøleslangene så du slipper å lufte/etterfylle. Jeg bruker ca. 2 til 2,25t på å overhale disse, så med litt ekstra banning og et par kaffekopper fikser du det på en ettermiddag.
  2. Avhengig av bil, men det er veldig sjeldent det er nødvendig å ta en hjulstilling etter skifte av fjær.
  3. EGR blir på EURO 5 biler sjekket i den grad at det kontrolleres for OBD feilkoder og «readiness-status»
  4. Ikke kjøp 1.6 diesel. Kjøper du 2.0 diesel, velg manuell. Kjøper du 2.4/2.5 diesel er automat trygt. Ellers er de holdbare og fine.
  5. Har du sjekket jordingskabler og kabler til starter samt om det kommer strøm ned dit?
  6. Regner med du ikke har snakket med merkeverksted? Ta en telefon og hør, de selger både rep.sett og terminaler.
  7. En tur til Tyskland og få bilen godkjent med dokumentasjon fra TÜV eller bygg bilen tilbake til original stand og få dette dokumentert av Subaru merkeforhandler er dine eneste alternativer ift. svaret du har fått. Det du dog. kan gjøre er å ta kontakt med ombyggingsgruppa til SVV på Risløkka(?) og høre om det er mulig å få bilen godkjent hvis du tar den en tur i dynapack for å få dokumentasjon på effekt og dokumentasjon på avgass. (Du må nok uansett oppdrive dokumentasjon på komponenter som er benyttet i ombyggingen, evt. kjøpe nye komponenter med dokumentasjon og bruke dette)
  8. Niks, knekt fjær dekkes ikke på noen forsikring og du får heller ikke dette dekket av en forhandler med mindre du har garanti. Fjærer pleier å vare noe lenger enn 5 år, men material kvalitet og renhold er to viktige faktorer for hvor lenge en fjær varer. Er bare å bite i det sure eple og få det fikset.
  9. Det er bare en ventilasjonsslange. Når biler har batteri inni bil må den benyttes, men når batteri står utenfor er det ikke kritisk. Den går bare ned på undersiden av batterikassen, sett den i nytt batteri og alt er bra.
  10. Det du kan gjøre er å ta kontakt med OCT Tuning, de leverer tuning med TUV godkjenning. http://www.oct-tuning.no/info/regelverk
  11. Er ikke krav til bremseskjold. Eneste kontrollpunktet relatert til bremseskjold; Er det skjold, skal det ikke være løst.
  12. Beste; Bakover, ned bak hytte og på ramme frem til motorrom. Enkleste; Ned langs høyre side av frontrute og inn i motorrom.
  13. Tilleggsinfo, selv om kjede er byttet vil det problemet komme tilbake. I snitt holder vel kjede på de motorene rundt 130-160’000km, men har sett flere med strekt kjede så tidlig som 70’000km.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår