Gå til innhold

Bwana

Bruker
  • Innholdsteller

    3,029
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    48

Bwana vant dagen sist Februar 12 2023

Bwana hadde mest likt innhold!

Om Bwana

  • Bursdag 02/14/1951

core_pfieldgroups_99

  • Biltype (eks Audi)
    Audi, VW, Skoda

Contact Methods

  • Bosted
    Skjetten

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Skedsmo

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Bwana's Achievements

  1. Det er vel drenering videre fra området under plastrenna rund viskermotor etc., så er neppe en katastrofe, men sikkert best å få det fikset. Sort gaffatape bør kunne fikse problemet midlertidig.
  2. Tesla model 3 er vel et noenlunde godt kjøp økonomisk, og veldig bra rekkevidde. Er litt i tvil om hvordan det er med tilgjengelighet av evt. reparasjoner og reservedeler.
  3. Det viktigste er at oljen har spesifikasjoner som bilen krever - forskjellig for benzin og dieselmotorer. 5W-30 er vel litt mere tyntflytende når den er drifsvarm. Gir kanskje den siste brøkdel av en prosent redusert drivstofforbuk. 5W-40 er litt tykkere og kan kanskje redusere oljeforbuk litt om bilen begynner å bli litt slitt.
  4. Jeg har bare opplevd falsk nødbrems på parkeringsplass med snøhager o.l. Eller så vil bil med "lane assist", uten å holde i rattet en stund, hogge i bremsene et øyeblikk for å vekke deg.
  5. Du bør vel i alle fall bytte rundt på muttere slik at det ikke er mere enn én som er dårlig på hvert hjul, og helst ha de dårlige bak. Bolt/mutter som sitter løst er vel en 2-er feil.
  6. Om du ikke gir så mye gass at motoren ruser opp i turtall, så synes jeg det høre bra ut.
  7. Min erfaring er at hver gang jeg har gjort noe med bremsene så synes jeg som du at bremsepedalen går langt ned når jeg prøver i garasjen. Kjør en tur så kjenner du bedre om det føles riktig i normalt bruk.
  8. Om det er automatgir - sjekk at girspak er i posisjon P, og at display viser P før tenning slås av.
  9. Jeg har heller ikke klart å stramme slik bolt stort mere enn 45 grader etter først å ha strammet med 180nm. Dette skal nok holde ba. Slike bolter er vel også innsatt med litt gjengelås som ekstra sikring mot å løsne.
  10. Her er side som sier 180nm + 180 grader: https://workshop-manuals.com/volkswagen/golf-mk6/running_gear_axles_steering/rear_suspension_drive_shaft/assembly_overview_wheel_bearing_housing_trailing_arm_(front-wheel_drive)/ Tror dette er fra VW's beskrivelse (ElsaWin)
  11. Vil ikke anbefale å kjøpe "garanti" fra dette selskapet. Det har ikke noen sammenheng med bilprodusentenes fabrikkgaranti. Sjekk i tilfelle vilkårene grundig om du vurdere slik forsikring.
  12. Om det svarer seg avhenger vel av hva man ønsker å oppnå. Økonomisk rikdom kan du vel ikke regne med, men om du kan gjøre jobben selv, og ikke har noe mere verdifullt å bruke tiden på, så kan du sikkert holde deg med rimelig bil. Dessuten gleden av å kunne fikse ting.
  13. Er det ikke den 2,5liter motoren som er kjent som versting m.h.t feil og dyre reparasjoner? Nødmodus kan vel skyldes dyser, EGR ventil, luftmassemåler og mye annet. En diagnose kan trolig gi noen indikasjoner.
  14. Tid til neste service/ / oljeskift skal vises i instrument displayet (under CAR / Settings). Det viktigste er regelmessig oljeskift; hver 12mnd / 15000Km, alternativt fleksibelt interval med inntil 24mnd/300000Km. 5-hjulstrekk skal ha oljeskift på differensial med noen års mellomrum. Om det er manuelt gir eller DSG 7-trinns automat, så er det ikke noe service/oljeskift på dette. Bremseverke bør skiftes hvert 2 år. Pollenfilter og tennplugger hvert 4 år / 60000Km
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår